Error: Object reference not set to an instance of an object. Brons för uppskattad Verum-kampanj - Norrmejerier: Gör gott
Start / Brons för uppskattad Verum-kampanj
Verumbild.jpg

Brons för uppskattad Verum-kampanj

Norrmejerier får brons för Verums färgläggningsannonser av tidningen Resumés månatliga rankning för februari i kategorin print. Kampanjen omnämns som "Barnslig filpaus".

Norrmejerier får brons för Verums färgläggningsannonser av tidningen Resumés månatliga rankning för februari i kategorin print. Kampanjen omnämns som "Barnslig filpaus".
 
 
– Oj så roligt. Februari är en av årets stora lanseringsmånader för livsmedel och att då vinna brons är stort, säger Petra Anderson-Stening, Brand Manager för Verum, Norrmejerier.
 
Illustrationer för egentid
Kampanjen Välgörande egentid bygger på trenden med detaljrika målarböcker för vuxna. Illustrationerna i kampanjen är gjorda av illustratören Maja Sten. Genom kampanjen har illustrationer för färgläggning funnits som annonser i tidningar, på hemsidan verum.se och digitalt på en stortavla på Stockholms central. Kampanjen är framtagen i samarbete med Saatchi & Saatchi.
 
Bilderna har uppmärksammats både som färglagda stortavlor och för färgläggning. Många konsumenter har hört av sig för att få fler exemplar för färgläggning.
 
– Både kampanjen och produkterna bygger på människors behov av en stunds egentid med en god och mättande produkt och samtidigt färglägga en inspirerande illustration, säger Petra Anderson-Stening.
 
Pressbilder: https://share.mediaflowpro.com/?CGACMN0OCG
 
Produkterna finns i två smaker ekologiskt och två laktosfria
Ekologisk Verum Hälsoyoghurt i bägare 3% finnsi smakarna blåbär och jordgubb/smultron. Verum Hälsoyoghurt i bägare finns också som laktosfri, 0,5%, i smakerna naturell med tranbärs- och jordgubbsgranola i locket och vanilj med goji-, pumpa- och solrosfrögranola i locket. Alla bägare har en medföljande sked.
 
Månadens kampanj
Månadens kampanj är tidningen Resumés öppna tävling för kreativ aktuell reklam inom underkategorierna: design, dm, film, print, radio, utomhus, content, pr och digitalt.
Tävlingen går parallellt i de nio kategorierna under året och här presenteras de senaste vinnarna som utsetts.
 
Läs mer på: http://www.resume.se/manadens-kampanj/